A „Tanulj, mozogj vidáman!” program 3-4. osztályosok részére

„A gyermek világra nyitott lény. A simogatásra simogatással, a jókedvre jó kedvvel, tevékenységre
tevékenységgel felel.” (Mérei Ferenc)

A program gyermekének szól, hahandprint-472090

  • úgy érzi, hogy az iskola szorongást jelent számára és megismerkedne feszültségoldó technikákkal
  • csak „magolva” tanul és nem ismer más tanulási technikát, módszereket
  • nehezen megy a szóbeli megnyilvánulás, nem tudja visszaadni a korábban megtanultakat
  • gondjai vannak a lényegkiemeléssel, új tananyag elsajátításával, nehéz fókuszálnia
  • szeretné, hogy megismerje milyen „ játékosan, lazán, észrevétlenül” tanulni
  • érdekli az online és hagyományos információgyűjtés, megismerné az új lehetőségeket
  • szeret mozogni, így kipróbálná mozgásos tanulást

 

A program jellemzői:girl-1345800_1920

  • tevékenység- és személyiségközpontú mozgás és játék
  • sikerélmény megtapasztalása, önbizalomfejlesztés
  • új tanulási szokások kialakítása
  • az értő, önálló ismeretszerzés eszközei, módszerei
  • a mozgásos tanulás megszerettetése, új szokások kialakítása
  • az öt érzékszerv bevonása a tanulás hatékonysága érdekében
  • alapkészségek fejlesztése, avagy a tanulás pillérei játékosan: gondolkodás, emlékezet, figyelem, beszédművelés, értő olvasás, képzelet
  •  a kérdezés kultúrája, időterv készítése, egyénre szabott tanulási terv, „Mi jó nekem?